Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u opsežnom razgovoru za Večernji list najavio je, među ostalim, početak bušenja druge cijevi tunela Učka te izmjene Zakona o javnoj nabavi kako bi se zaustavila zloporaba žalbi koje koče provedbu strateških državnih projekata te skoro donošenje pisma sektorske politike za željeznicu koje je preduvjet za početak restrukturiranja i tog sektora.

Komentirajući opomenu od Europske komisije zbog neusklađenosti 34 tunela na transeuropskoj mreži s Direktivom o sigurnosti tunela za čiju je prilagodbu potrebno uložiti dvije milijarde kuna, a najveći dio odnosi se na drugu cijev tunela Učka Butković je kazao:

- Nakon što su počeli radovi na 2B1 fazi Istarskog ipsilona, 2B2 faza koja uključuje drugu cijev tunela i završetak autoceste do Matulja, projektno je gotova i za nju su izdane građevinske dozvole. Pokrećemo proceduru prema Glavnoj upravi za tržišno natjecanje Europske komisije za odobravanje tog projekta. Ako dobijemo to odobrenje, a vjerujem da hoćemo, sljedeće godine počet će gradnja druge cijevi tunela Učka.

Na pitanje hoće li se ići na produljenje koncesijskog ugovora zbog toga s Binom Istrom, radi se o investiciji od oko 1,5 milijardi kuna, Butković je istaknuo kako je produljenje koncesijskog ugovora jedan je od elemenata koji se mora usuglasiti s Glavnom upravom za tržišno natjecanje.

- Prijedlog je da to bude od dvije do pet godina. Osim produljenja koncesijskog ugovora, traje postupak koji će definirati cijenu cijelog projekta. Kako bismo se uskladili s Direktivom o sigurnosti tunela, potrebno je izgraditi i druge cijevi tunela Sveta tri kralja i Brezovica na autocesti Zagreb – Macelj. Memorandum je potpisan i s koncesionarom na toj autocesti u vezi s pripremom projekta, ali on će krenuti u realizaciju za nekoliko godina. Zbog toga će se ići na produljenje koncesije s tvrtkom Autocesta Zagreb - Macelj, kazao je Butković. Opširnije na Večernji.hr. (iPress)