Iz Labina smo dobili pismo ogorčenog čitatelja o enormnim iznosima i po svemu sudeći protuzakonitoj naplati odvoza otpada u Labinu kojim se uveo pravi harač privatnim iznajmljivačima, odnosno onima koji ne borave u kući koju iznajmljuju.

U odluci o plaćanju prikupljanja miješanog komunalnog otpada za kućanstva koja se bave iznajmljivanjem u domaćinstvu, odnosno u jednom objektu pojačani odvoz naplaćuje se od 1. lipnja do 30. rujna. 

Čitatelj u uvodu pojašnjava kako tijekom ljeta iznajmljuje kuću za odmor s 4 ležaja. Prije novog sustava obračuna i poskupljenja odvoz otpada plaćao je 4 mjeseca po 60 kn (u sezoni za 6.,7.,8. i 9. mjesec), a ostale mjesece simboličnih 20 kuna i to za kantu od 240 litara.

Sada, nakon što je proradio ŽCGO Kaštijun, traže da se plaća 78 kn za kantu od 120 litara i to čitavih 12 mjeseci - iako se nekretnina realno koristi 3 mjeseca. To je poskupljenje od 300 posto!

Čitatelj se pita kako je moguće da iznajmljivači u turističkom Poreču koji posjeduju nekretninu iste vrste odvoz plaćaju višestruko manje mjeseci. Direktor Komunalnog poduzeća 1. Maj Alen Golja na slično pitanje - zašto građani Labinštine -  vlasnici kuća za odmor plaćaju punu cijenu obvezne minimalne javne usluge + PDV tijekom čitavih 12 mjeseci, iako se nekretnina koristi 2 ili 3 mjeseca godišnje nije jasno odgovorio. Naime, naplata usluge koja nije izvršena je protuzakonita. 

Na stranicama porečke Usluge objavljena je Odluka o cjeniku javne usluge prikupljanja mješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada» od 28.02.2018. godine čl.11. koja navodi da Fizičkim osobama koje se bave iznajmljivanjem, javna usluga obračunava se za razdoblje od 6 mjeseci, počevši od IV do IX mjeseca.

No, uvažavajući primjedbe iznajmljivača Poreč je donio odluku da se fizičkim osobama koje se bave iznajmljivanjem, javna usluga obračunava za razdoblje od 4 mjeseca, počevši od V do VIII mjeseca: https://ec.europa.eu/info/about-european-commission/contact/problems-and-complaints_hr, piše čitatelj.