U Hrastovlju u slovenskoj Istri, blizu Buzeta i granice s Hrvatskom, jučer je iz tračnica iskočio vlak s cisternama. Iscurilo je 10.000 litara kerozina. Postoji opasnost od ulaska otrovnog kerozina u podzemne vode Cijelu noć su na terenu bili radnici Slovenskih željeznica i vatrogasci koji su uspjeli zaustaviti istjecanje kerozina iz oštećene cisterne. U blizini se nalazi najvažniji izvor pitke vode slovenske Istre, Rižana.

Primorske novice navode da su dva vatrogasca ozlijeđena prilikom intervencije.

Rižanski vodovod je preventivno prestao crpiti vodu iz tih izvora, a povećao korištenje vode iz Hrvatske. Najveća opasnost je eventualni prodor u podzemne vode stoga se monitoring nastavlja i dalje.

Opskrba vodom u slovenskom dijelu Istre nije ugrožena nakon curenja kerozina

Vodoopskrba na slovenskoj obali nije ugrožena  nakom sinoćnje  nesreće u kojoj je  nakon iskakanja teretnog vlaka iz tračnica u zemlju po prvim informacijama  iscurilo oko 10 tisuća litara kerozina,  potvrdio je u srijedu  Rižanski vodovod iz Kopra, lokalni opskrbljivač vode za taj dio Slovenije koji opslučuje 90-ak tisuća korisnika.

U dva vagona teretne kompozicije koja je u utorak navečer vozila prema Kopru bilo je 125.000 litara kerozina, a vlak je iz tračnica iskočio u tunelu Hrastovlje, pri čemu je kerozin tekao u zemlju, na području trase lokalnog vodovoda.

I dalje je u tijeku sanacija posljedica nesreće, te ispumpavanje kerozina koji nije istekao u zemlju.

Postojala je opasnost da će kerozin zbog poroznog kraškog terena u tom dijelu Slovenije onečistiti podzemnu vodu na cijelom području slovenske obale, no Rižanski vodovod obavijestio je potrošače da je voda i dalje pogodna za piće, ali je je stanovništvo pozvao na racionalnu potrošnju i štednju vode.

Nesreća se dogodila kasno u utorak navečer nekih tri kilometra od izvora rijeke Rižarne na koju je priključen lokalni vodovod  i na mjestu 100 metara višoj nadmorskoj visini od mjesta crpilišta.

U nesreći je jako oštećen taj dio  željezničke pruge na trasi Ljubljana-Koper, objavile su Slovenske željeznice.  

Dodaju da bi oštećenja ipak mogla biti sanirana u roku od nekoliko dana, nakon čega će se opet promet redovito odvijati.

Riječ je o za Sloveniju strateškom željezničkom pravcu prema luci Koper, jednoj od najvećih komercijalnih luka u sjevernom Jadranu. Do otvaranja pruge Ljubljana-Koper gradove će povezivati organizirani autobusni prijevozi.

Uzroci nesreće i prevrtanja dijela kompozicije vlada s kerozinom u tunelu Hrastovlje do sada nisu utvrđeni, a istraga o nesreći s ekološkim posljedicama se nastavlja.

(iPress/Hina/foto Facebook Aleš Bržan)