Ministar gospodarstva poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je da će Danko Končar kao strateški partner Uljanika svoju ozbiljnost dokazati kad pokaže spremnost za dokapitalizaciju tvrtke, a kazao je i da se vode razgovori s drugim investitorima, koji su načelno više zainteresirani za 3. maj, ali ne i za pulsko brodogradilište.

Horvat je u intervjuu za subotnji Jutarnji list rekao da će Končar, kao strateški partner koji je odabran od Uprave Uljanik grupe i potvrđen od strane Nadzornog odbora, svoju ozbiljnost dokazati u trenutku kada, nakon prihvaćanja programa restrukturiranja, pokaže spremnost dokapitalizacije kroz predviđenu uplatu od 200 milijuna eura.

"Na taj bi način, zajedno s državom, osigurao likvidnost brodogradilištima Uljanik i 3. maj. No, sve su opcije otvorene. Ne pojavi li se Kermas energija kao ozbiljni strateški partner i ne dokaže li svoju spremnost gotovinskom uplatom, na Upravi je, a i svima nama, da reizborom strateškog partnera osiguramo modele financiranja kojima će se prioritetno završiti brodovi koji su započeti a koji se trenutno nalaze na navozu, a nakon toga da se osigura i dugoročno financiranje brodova koji se trenutno nalaze u knjizi narudžbi", kazao je Horvat.

Kazao je i da se vode vode ozbiljni razgovori s investitorima iz Kine, Južne Koreje, Njemačke, Nizozemske, Italije, a ovoga se tjedna održao sastanak i s investitorima iz Ukrajine.

"Svi su oni načelno više zainteresirani za 3. maj, a ne i za pulsko brodogradilište. No, svi oni moraju najprije napraviti dubinsko snimanje Uljanik grupe kako bi mogli donijeti svoje poslovne odluke i dati obvezujuće ponude", istaknuo je Horvat.

Na upit o isplati plaće za rujan u Uljanik grupi, Horvat je odgovorio da država ovoga puta neće moći pomoći.

"Razgovarali smo s komercijalnim bankama u kojima Uljanik ima depozite koje bi se eventualno moglo 'osloboditi', ali one se tome protive jer bi time državno jamstvo za te kredite naraslo s 80 na 100 posto, a to bi se onda moglo protumačiti kao neregularna državna potpora, što je protivno pravilima EK", kazao je.

Zbog blokiranih računa postoji opasnost od stečaja nekih tvrtki iz Uljanik grupe.

"23. listopada proći će točno 60 dana od početka blokade u brodogradilištu 3. maj te ako Uprava ne pronađe način da deblokira račun, a blokada trenutno iznosi oko 35 milijuna kuna, silom zakona morat će se pokrenuti stečaj", napominje Horvat.

Dodaje da nije za opciju stečaja i da će nastojati da se nastavi proces proizvodnje do usvajanja programa restrukturiranja ili dolaska novih strateških partnera.

Kanađani otkazali gradnju četiri broda u "3. maju"

Riječki »3. maj« ostao je praktički bez ijednog broda u svojoj knjizi narudžbi, piše danas Novi list.

Kanadski brodar Algoma objavio je jučer na svojim službenim stranicama kako su pokrenuli postupak raskida ugovora za sve svoje novogradnje koje su se trebale graditi u riječkom brodogradilištu, odnosno Uljanik grupi.

Prema navodima riječkog dnevnika, Algomin raskid ugovora za sva četiri broda povlači za sobom nešto više od 70 milijuna eura izdanih državnih jamstava za avansne uplate Kanađanima te još dodatnih četrdesetak milijuna dolara, za koje je država jamčila Uljaniku kada su uzimali kredite za njihovu gradnju. Drugim riječima, jučerašnje Algomino službeno priopćenje znači da hrvatski državni proračun ostaje kraći za nešto više od 100 milijuna eura.

Sada je jasno zašto je ministar financija Zdravko Marić prije desetak dana pričao o tome da bi državni proračun do kraja ove godine mogao imati do 300 milijuna eura troška zbog Uljanika. Sedamdeset milijuna eura od raskinutih norveških car-carriera, sada Kanađani te 96 milijuna eura na ime izdanih državnih jamstava za kredit Uljaniku koji je na kraju ispao sve osim »rescue aida«, a što je trebala biti njegova namjena, piše Novi list, dodajući da je "3. maj" tako ostao sa samo jednim važećim ugovorom, onim za tanker "Santiago", čija isporuka rekordno kasni.

(Hina/iPress/foto Hina/Zvonimir KUHTIĆ)