Baner
Svijet
NASLOVNICAISTRAGRADOVI I OPĆINECRNA KRONIKAHRVATSKAVAŠE VIJESTIGOSPODARSTVOKULTURASPORTSVIJETMAGAZINWEB KUHINJAZDRAV ŽIVOTTECHNOĐIR PO ISTRI

Nova pravila EU-a za sprječavanje prijevara kod on line kupnje

Objavljeno: 14.11.2017. | 19:31

Zadnja izmjena: 14.11.2017. | 19:35



Pošalji na:

 
 
 

Zastupnici u Europskom parlamentu u utorak su usvojili nova pravila za bolju zaštitu potrošača od prijevara u online trgovini, te otkrivanje i otklanjanje nedostataka koje iskorištavaju nepošteni trgovci.

Nadležna nacionalna tijela za provedbu zakona imat će veće ovlasti za otkrivanje i zaustavljanje online kršenja zakona o zaštiti potrošača, te mogućnost usklađivanja akcija u cijeloj EU u skladu s revidiranom Uredbom o suradnji u zaštiti potrošača (CPC), izvijestio je Europski parlament.

Njihove ovlasti za provedbu istrage i izvršenja bi uključivale, između ostalog, ovlast da zatraže sve relevantne informacije radi utvrđivanja identiteta nepoštenih trgovaca, kupovanje roba ili usluga i pod prikrivenim identitetom, izricanje kazni, poput novčanih, te pomoć potrošačima pri traženju naknade štete.

Usvojeni zakonodavni tekst službeno još treba odobriti Vijeće, a uredba će se primjenjivati 24 mjeseca nakon datuma stupanja na snagu.

Jedan od presudnih zahtjeva Parlamenta tijekom pregovora s Vijećem bio je snažnije uključivanje potrošačkih organizacija. One će imati proaktivnu ulogu, tako što će signalizirati sumnjive radnje i povredu zakona, s obzirom da bi o tim radnjama mogli znati prije nego vlasti, navodi se u priopćenju Europskog parlamenta.

Istraživanje, na koje se pozvala Komisija iznoseći prijedlog osuvremenjivanja sadašnjih pravila zaštite potrošača, pokazalo je da je 37 posto e-trgovine i internet stranica za rezervaciju putovanja, zabavu, odjeću i elektroničke proizvode u 2014. godini bilo u suprotnosti  s EU zakonima o potrošačima.

Među primjerima praksi koje bi trebalo bolje riješiti u skladu s novim pravilima EU-a  su kratkoročna prekogranična promidžba neke zrakoplovne tvrtke koja je na kraju otkazala snižene  karte, dugoročna pretplata skrivena iza ponude osvajanja telefona za jedan euro, online trgovac koji ne isporučuje namještaj s potpisom koji tvrdi da prodaje i pritužbe o cijenama najma automobila Europskom potrošačkom centru koje pokazuju da su potrošači diskriminirani na temelju njihove zemlje podrijetla.

Hrvatski zastupnici u Europskom parlamentu pozdravili su nove mjere za zaštitu potrošača koje je Europski parlament usvojio na plenarnoj sjednici u Strasbourgu.

"Jedinstveno tržište i jednakost europskih građana propisani su Ugovorom o funkcioniranju EU, a zaštita potrošača njegov je sastavni dio. Osobno, kao eurozastupnica promičem interese svih potrošača, vodeći računa o građanima Hrvatske kako ne bi bili diskriminirani i kako bi uživali istu kvalitetu i iste usluge i na tome sustavno radim," izjavila je Dubravka Šuica.

"Žalosno je da je čak trećina prehrambenih proizvoda koje nalazimo na policama trgovina u novijim članicama EU-a lošije kvalitete nego što je to na Zapadu. Istraživanja su potvrdila da je istočno tržište prevareno istim ambalažama u kojima su nekvalitetni proizvodi. U Europskoj uniji ne smije postojati zemlja s 'potrošačima druge klase'," rekla je Marijana Petir.

"Praksa je pokazala da je suradnja među nacionalnim vlastima apsolutno nužna kako bi se mogla ostvariti prava potrošača. Ali, isto tako, nužno je uspostaviti okvir kroz koji potrošači mogu tražiti odštetu preko kolektivnih akcija. Zato sam s BEUC-om pisala Europskoj komisiji da se osigura pravo kolektivne odštete. Naime, kada je došlo do skandala s VW, Amerikancima je isplaćena odšteta, a europski potrošači još čekaju! Ova Uredba je veliki korak naprijed sa europske potrošače," istaknula je Biljana Borzan.

"EU mora održavati visoku razinu ambicije što se tiče zaštite potrošača, pogotovo ranjivih skupina. Potrebni su nam učinkoviti mehanizmi koji će omogućiti dosljednu provedbu pravila o zaštiti potrošača u cijeloj EU. Podržavam i stvaranje sustava kojim će se informirati potrošače o rizicima prevelikog zaduživanja te povećati njihova zaštita na financijskim tržištima," rekao je Tonino Picula.

"Uredba ostavlja dovoljno prostora državama članicama da same izaberu sustav provedbe koji smatraju prikladnim te odluče o raspodjeli ovlasti među nacionalnim tijelima. Također, slobodne su odrediti hoće li nadležna tijela ovlasti izvršavati izravno ili uz pomoć drugih javnih tijela, odnosno pod nadzorom pravosuđa od kojega se traži samo učinkovitost i proporcionalnost troškova postupka. Standardi zaštite potrošača moraju nam biti zajednički, a države članice trebaju moći birati kako će ih implementirati poštujući pritom ovu Uredbu"." rekla je Ruža Tomašić.

(Hina) 







 

NAJNOVIJE VIJESTI

<
1 / 4
>

NAJKOMENTIRANIJE

NAJČITANIJE

POSLJEDNJI KOMENTARI

NAJČITANIJE POSLJEDNJIH 15 DANA

NAJKOMENTIRANIJE POSLJEDNJIH 15 DANA

Mahjongg
Igrano:416621
293185Gost
Bejewel
Igrano:152189
8984Gost
Tetris
Igrano:119080
1318500Gost
Pacman
Igrano:72808
165390Gost
Gold miner
Igrano:54104
420000Gost
Jamb
Igrano:40490
1322Gost
Snake
Igrano:20796
3814Gost
Hexxagon
Igrano:17395
58Gost
Frogger
Igrano:15216
15170Gost
Invaders
Igrano:12072
111730lab
Simon
Igrano:10051
27Gost
Sudoku
Igrano:10010
148000Gost
Crvena Brada
Igrano:8514
Gost
Opasno nebo
Igrano:8321
Gost
Gurni Pingvina
Igrano:7857
Gost
Jetpack Stan
Igrano:7736
19715Gost
Ufo Joe
Igrano:7262
Gost
Ninja Kid
Igrano:6774
6000Gost
Ninja
Igrano:6660
Gost
Klonovi
Igrano:6167
Gost
1
2
3
4

iPress.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice iPress.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice iPress.hr kliknite na SLAŽEM SE