Udruživanje turističkih zajednica Poreštine u Klaster Riviera Poreč novi je iskorak ka jednoj od najprestižnijih destinacija ne samo u Hrvatskoj već i na Mediteranu. U Grad se ulaže puno a i velike hotelske kuće na području Poreča u velikom su investicijskom ciklusu koji će u mnogome utjecati na razinu kvalitete cijele destinacije.

U Poreč je posljednjih pet godina uloženo oko 20 milijuna kuna u obnovu i uređenje gradskih plaža, obilaznu prometnicu, parkirališta, dječja igrališta i brojna mala komunalna ulaganja a pred gradom je i veliki zahvat uređenja rive. Direktor Turističke zajednice Poreča Nenad Velenik i sam uvijek ističe kako je to sve doprinijelo da je Poreč prošle sezone ostvario oko 3,5 milijuna noćenja.

A nakon višegodišnjeg kontinuiranog rasta broja turističkih dolazaka, noćenja ali i sve većeg broja zadovoljnih turista koji su iz godine u godinu vjerni destinaciji o velikom koraku naprijed i razlozima za organiziranje rada kroz klaster Poreštine razgovaramo s direktorom TZ-a Poreč Nenadom Velenikom. 

- Glavni nositelji turističke djelatnosti i promocije na području klastera Riviera Poreč prepoznali su potrebu da se udruže, u cilju povećanja turističkog prometa i jačanja pozicije cijele destinacije na turističkom tržištu.

Glavni su dionici i nositelji u klasteru turističke zajednice Poreča i općina Tar Vabriga, Funtana, Kaštelir - Labinci, Vižinada i Višnjan, kao i hotelske tvrtke Plava laguna d.d. i Valamar Riviera d.d,. Naravno, kroz turističke zajednice zastupljeni su i njihovi članovi, poput privatnih iznajmljivača, malih obiteljskih hotela, ugostitelja i drugih.

Klaster je uistinu značajan projekt, a uskoro očekujemo i formalno potpisivanje ugovora ali već sada radimo na razvoju zajedničkih proizvoda.

Može li se značajnije aktivnosti klastera očekivati već do početka ovogodišnje glavne sezone?

- Naravno. Očekuje nas dugotrajni rad na brendingu i komunikaciji destinacije, izrada web portala i aktivnosti na društvenim mrežama kako bi pojačali vidljivost u svim segmentima. Planirani budžet za klastersku suradnju u 2020. godini iznosi više od 5 milijuna kuna.

Osnovna je ideja da, uz jasnu distinkciju proizvoda, usuglašenih na razini strategije klastera, svaki dionik zauzme svoju poziciju, pritom ne ugrožavajući poziciju drugih dionika. Ovime je ostvaren temelj za sinergiju snaga i resursa te je postavljena platforma za daljnje aktivnosti na razini klastera.

Svrha je pozicionirati klaster sa svojim specifičnostima. Klaster je naravno dio regije Istre pa će tako i marketinške aktivnosti biti kompatibilne s marketinškim aktivnostima Turističke zajednice Istarske županije. Turistički rast i razvoj u klasteru Riviera Poreč planira se kroz razvoj outdoor proizvoda, upravljanje događanjima, Poreč Unique Experiences, infrastrukturne zahvate u prostoru, razvoj enogastronomije, interpretacijski centar i kroz razvoj MICE proizvoda, odnosno kongresnog turizma.

Inicijativa podrazumijeva realizaciju ključnih urbanih i infrastrukturnih projekata u funkciji unaprjeđenja turističkog doživljaja, ali i podizanja ambijentalne vrijednosti i kvalitete života lokalnog stanovništva na razini cijelog klastera. Konkretno, planiramo veliko vodeno igralište, nedavno smo otvorili i najsuvremenije dječje igralište, više pažnje posvetit će se i kongresnom turizmu koji bi uz sportski značajno produljio sezonu na Poreštini.

Mi smo već sada jaka sportska destinacija s brojnim manifestacijama kojih će kroz sljedeće godine biti sve više. Pripremamo i neke sasvim nove, međunarodne outdoor projekte.

Outdoor proizvodi bitni su za turističku ponudu jer potiču pred i posezonu u destinaciji, stoga je dugoročni cilj postati referentna baza za pripreme različitih profila sportaša i ekipa tijekom cijele godine.

Cilj klasterske suradnje je, između ostalog, pozicionirati Poreč kao vodeću destinaciju za obiteljski te outdoor odmor u Hrvatskoj. Kako bi dobili uvid što naši turisti uistinu preferiraju i koja su im događanja najzanimljivija provest će se istraživanja. Tada ćemo, ne samo iskustveno i intiutivno, znati koja događanja treba unaprijediti a koja prilagoditi potrebama i zanimanjima naših gostiju i domicilnih stanovnika.

- Kakve su vaše prognoze za iduću sezonu. Prve informacije s turističkih sajmova govore o pozitivnim trendovima i kontinuiranom rastu zanimanja za Hrvatsku?

- Vjerujem kako će sezona biti uistinu dobra. Poreč u ljeto ulazi oko 500 kreveta manje obzirom da se Hotel Pical renovira. Privatni smještaj doduše raste za oko 10 posto godišnje pa očekujemo 'stabilizaciju turističkih brojki'. Mogu u ime svih djelatnika najaviti veliki entuzijazam svih involviranih u turističkoj ponudi da našim gostima pružimo nezaboravne trenutke u Poreču. (iPress)