Nakon što je ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije dr. Srđan Jerković predao ključeve prvog reanimobila u Istri, pokretne ambulante, voditeljici ispostave Hitne medicinske pomoći u Umagu, dr. Jovanki Popović Glavičić, u Istri je okrenuta stranica više kvalitete pružanja hitne pomoći posebno osobama kojima je život ugrožen.

Vozilo je po svojim gabaritima i sadržaju opreme pokretna ambulanta s najmodernijim svjetskim standardima opreme i zadovoljava sve potrebe osoblja pri pružanju prve pomoći životno ugroženoj osobi koja se u što kraćem vremenu mora dovesti u bolnicu, pojasnila nam je sadržaj i kvalitetu prvog reanimobila u Istri, dr. Popović Glavičić.

Cijena vozila hitne pomoći kojim će se u slučaju ugroženosti života pacijenti prevoziti do bolnice u Izoli a ne više u 120 kilometara udaljenu Rijeku ili 90 kilometara udaljenu Pulu, a koje je u Umagu od utorka u 'pogonu', iznosi 160.000 eura. 

Predstavljen je i prijedlog Protokola prekograničnog prijevoza životno ugroženih pacijenata, koji bi trebao s testnom fazom započeti početkom srpnja 2019. godine.

'Puštanje' u promet prvog reanimobila u Istri održano je u Umagu u sklopu strukovnog susreta zaposlenih u hitnoj medicinskoj službi u Istri i Zdravstvenom domu u Izoli koji je održan u okviru EU projekta «EMERGENCY EuroRegion koji predstavlja uspostavu trajne mreže ključnih zdravstvenih institucija s područja hitne medicinske službe na prekograničnom području sjeverozapadne Istre i slovenskog primorja.

Projekt «EMERGENCY EuroRegon» predstavila je na prigodnoj prezentaciji održanoj u dvorani Zajednice Talijana Umag autorica projekta, dr. Katja Štrancar Fatur iz Splošne bolnišnice u Izoli naglasivši bitne značajke i doprinos projekta pri podizanju kvalitete hitne medicinske pomoći u prekograničnom području Hrvatske i Slovenije. 

Za projekt je predviđeno oko 940.000 eura od kojeg iznosa je 85 posto osigurano iz sredstava za regionalni razvoj a 15 posto participiraju partnerske institucije, pojasnila nam je nakon održane prezentacije autorica projekta dr. Štrancar Fatur posebno naglasivši kako je jako važno u projektu osigurati poboljšanje osposobljenosti zdravstvenih djelatnika u četiri partnerske institucije – Općoj bolnici Izola, Općoj bolnici Pula, Zdravstvenom domu Izola i Zavodu za hitnu medicinu Istarske županije.

U okviru projekta provode se edukacije iz hitne medicine u svim institucijama koje sudjeluju u projektu. Zavod za hitnu medicinu Istarske županije već provodi edukaciju po međunarodno certificiranim tečajevima za 25 zaposlenika u «kategoriji» doktor medicine, medicinska sestra i medicinski tehničar te vozač. Troškove edukacije u iznosu od oko 65.000 eura snosi Zavod za hitnu medicinu IŽ.

Otvaranju strukovnog susreta zaposlenih u hitnoj medicinskoj službi, u Umagu je prisustvovao i državni tajnik u Ministarstvu zdravstva RH dr. Željko Plazonić, ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu dr. Maja Grba Bujević, čelnici Zavoda za hitnu medicinu IŽ te njihove kolege iz bolnice u Izoli.

Gradonačelnik Umaga Vili Bassanese obratio se prisutnima, pohvalivši aktivnosti na jačanju prekogranične medicinske suradnje, naglasivši da Umag sufinancira godišnje s 250.000 kuna rad Hitne službe, da je kupljeno vozilo za hitni prijevoz pacijenata te da je financirana rekonstrukcija zgrade HMP Umag s 2,2 milijuna kuna. Grad je pokrenuo i humanitarno prikupljanje sredstava za kupnju radiološkog uređaja za umaški Dom zdravlja a u postupku je i proces izgradnje stanova za liječnike kako bi se liječnički kadar zadržao na području umaške zajednice.

Gradonačelnik Umaga pozvao je nadležne službe da podrže prijedlog Županije i da se Umagu odobri 10 T1 medicinskih timova kao i helikopterska služba te da se ojača specijalistička briga na lokalnoj razini. (iPress)