Baner
Baner
Hrvatska
NASLOVNICAISTRAGRADOVI I OPĆINECRNA KRONIKAHRVATSKAVAŠE VIJESTIGOSPODARSTVOKULTURASPORTSVIJETMAGAZINWEB KUHINJAZDRAV ŽIVOTTECHNOĐIR PO ISTRI

VLADA Kreće reforma cestarskog sektora, cestarine HAC-a rastu 5 posto

Objavljeno: 16.03.2017. | 12:51

Zadnja izmjena: 16.03.2017. | 12:52



Pošalji na:

 
 
 

Vlada je na sjednici u četvrtak donijela odluku o prihvaćanju Poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora, a kao uvod u reformu cestovnog sustava predviđeno je povećanje cijena cestarina na autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) za 5 posto.

Pojašnjavajući takvu odluku, resorni ministar Oleg Butković podsjetio je da hrvatski cestovni sektor karakterizira visoka zaduženost i nemogućnost otplate kreditnih obveza.

"Ukupna zaduženost sektora iznosi 5,2 milijarde eura ili približno 39 milijardi kuna, od čega samo ove godine na naplatu dolazi 1,14 milijardi eura ili 7,8 milijardi kuna. Ukupni dug ovog sektora čini nešto više od 13,5 posto ukupnog javnog duga države. Uz postojeće prihode, koji su u 2016. prema 2015. rasli za 7 posto, nije moguće isplaćivati kreditne obveze idućih 5 godina", kazao je Butković, ističući da se restrukturiranjem 13,5 posto ukupnog duga države stvaraju i uvjeti ukupne fiskalne konsolidacije i makroekonomske stabilnosti države.

Pojasnio je kako se tom modelu restrukturiranja pristupilo kako bi se izbjeglo koncesioniranje ili privatizaciju autocesta, kao i nekontrolirano povećanje cijena cestarina od strane privatnih koncesionara.

Reformu će, podsjetio je, podržati i Svjetska banka izdavanjem jamstva koje će Hrvatska koristiti prilikom refinanciranja ili reprogramiranja duga cestovnog sektora.

Butković je kazao da je reforma podijeljena u tri područja. Prvo je upravljanje sektorom, drugo je planiranje, financiranje i provedba investicija, a treće je upravljanja i poslovanje poduzeća.

"Osnovni cilj reforme je dugoročna stabilnost cestovnog sektora, što će se postići ograničavanjem budućih zaduživanja, optimizacijom poslovanja cestovnih tvrtki te povećanjem prihoda, sigurnosti prometa i ekoloških standarda cestovnog sektora te standardizacijom planiranju investicija te održavanja na svim razinama cestovnog sektora, od autocesta, državnih, županijskih i ostalih cesta", istaknuo je.

Reforma će se najvećim dijelom provesti u 2017. i 2018.  godine, a cjelokupna bi reforma trebala biti dovršena 2020. godine, implementacijom novog, unaprijeđenog sustava naplate cestarina.

No, najavio je Butković, "restrukturiranju ovog sektora prethodi usklađenje cijena cestarina od 1. travnja ove godine HAC-a za 5 posto s cijenama cestarine ARZ-a, čime će cestarina nacionalnih koncesionara i dalje biti manja približno 15 posto niža od cestarina privatnih koncesionira".

Reforma predviđa i spajanje HAC-a, HAC-ONC-a i "Autoceste Rijeka-Zagerb (ARZ), ali i sezonsko povećanje cijena cestarina.

Tim pristupom nije potrebno provoditi privatizaciju sektora, a dugoročno se rješava problem cestovnog sektora, rekao je Butković, dodajući da je plan odobrila i europska uprava za zaštitu tržišnog natjecanja.

"Neprovođenjem ovog programa sektor se izlaže opasnosti potpunog gubitka likvidnosti i nemogućnosti otplata kreditnih obveza, što bi polučilo značajne negativne ekonomske učinek u državi", zaključio je Butković.

Ministar financija Zdravko Marić je, pak, kazao kako je prosječna ročnost duga tog sektora 3,5 godine, odnosno da gotovo tri četvrtine ukupnog duga dospijeva ove i u iduće tri godine.

Uz to, plan je unaprijediti i samu financijsku strukturu duga u smislu snižavanja troška, jer manji dio duga čine obveze prema multilateranim fianncijskim institucijama, a većina su komercijalni bankarski dug.

"U tom imamo veliku podršku Svjetske banke i EBRD-a i računamo da ćemo u drugoj polovini godine biti sposobni za tu transakciju", zaključio je Marić. (Hina)







 
JOŠ U RUBRICI
U Konavlima otkrivena nepoznata sorta vinove loze
Z. Marić: u svibnju moguć izlazak iz Procedure prekomjernog deficita
Poruka uz Dan planeta Zemlje: Gledati Zemlju sa što više znanja i ljubavi
Izbjegnite gužve: MUP objavio kartu i alternativnih graničnih prijelaza sa Slovenijom
Stier tvrdi da slanje hrvatskih vojnika na Baltik nije upereno protiv Rusije
Zastupnik Zekanović prozvao ministra Dobrovića zbog isplate javnog novca privatnoj kompaniji

NAJNOVIJE VIJESTI

<
1 / 4
>

NAJKOMENTIRANIJE

NAJČITANIJE

POSLJEDNJI KOMENTARI

NAJČITANIJE POSLJEDNJIH 15 DANA

NAJKOMENTIRANIJE POSLJEDNJIH 15 DANA

Mahjongg
Igrano:390392
293185Gost
Bejewel
Igrano:148226
8984Gost
Tetris
Igrano:112116
1318500Gost
Pacman
Igrano:69313
165390Gost
Gold miner
Igrano:52724
420000Gost
Jamb
Igrano:37848
1322Gost
Snake
Igrano:20138
3814Gost
Hexxagon
Igrano:16623
58Gost
Frogger
Igrano:14086
15170Gost
Invaders
Igrano:11432
111730lab
Simon
Igrano:9533
27Gost
Sudoku
Igrano:9446
148000Gost
Crvena Brada
Igrano:8048
Gost
Opasno nebo
Igrano:7833
Gost
Gurni Pingvina
Igrano:7448
Gost
Jetpack Stan
Igrano:7289
19715Gost
Ufo Joe
Igrano:6865
Gost
Ninja Kid
Igrano:6310
6000Gost
Ninja
Igrano:6293
Gost
Klonovi
Igrano:5767
Gost
1
2
3
4

iPress.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice iPress.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice iPress.hr kliknite na SLAŽEM SE